Kui mõelda lubadustele, millega Undvasse ja ainult
sinna süvasadamat soovivad ettevõtjad on eeskätt
Kihelkonna valla rahvast peibutanud, siis siin jääb
mõndagi lahtiseks. Kes annaks selged, konkreetsed vastused
kas või siin toodud tosinale küsimusele?
- Kui palju (ja millise kvalifikatsiooniga) kohalikke elanikke
leiaks tööd sadama ehitusel?
- Kui palju (ja millise kvalifikatsiooniga) kohalikke võetaks
tööle tulevases süvasadamas?*
- Kas kohapeal on üldse (kui palju?) nõutavate
oskustega inimesi?
- Kuidas ja millist kohalikku toodangut (piima- ja muid põllumajandussaadusi,
kala jne.) oleks võimalik müüa kruiisilaevadel
saabujaile? Või:
- Mil moel üldse kavatsetakse suurtel laevadel sadade
kaupa tulijaid meelitada oma rahakotti just Kihelkonna vallas
avama?
- Kui palju on vallas neid, kes oleksid valmis turiste ja matkajaid
teenindama?*
- Miks ei oleks kõik need inimesed valmis tegema sama
tööd juhul, kui turistid saabuksid Veere sadamasse?
Või hoopis jahtlaevadega väikestesse sadamatesse?
- Miks on saladuses hoitav välisinvesteerija nõus
oma raha ladestama ainult Undva ninale ja mitte Veerele või
mujale, kus keskkonnamõjud väiksemad?*
- Kas kohalikku rahvast on teavitatud ka Undvasse sadama rajamisega
kaasnevatest ohtudest (näiteks veeprobleemid sadamabasseini
süvendamise tagajärjel)?*
- Miks ei ole Vilsandi rahvuspark korraldanud tema hoolde antud
pärandkoosluste tavapärast majandamist, pakkudes nõnda
kohalikule rahvale jõukohast ja harjumuspärast tööd?*
- Mida on teinud või vähemasti kavandavad rahvuspark
ja vald koostöös (direktor ja volikogu esimees ju ühes
isikus!), rakendamaks tööpuuduses rahvast loodusturistide
teenindamisel (matkajate majutusest-toitlustamisest kuni kohalike
suveniiride valmistamise-müümise ja teejuhitööni)?*
- Kui palju süvasadamaid Saaremaa üldse vajab? Mõntus
pidi üks 6-meetrise süvisega juba olema (tegevdirektor
Heino Rauna väitel vajab vaid setetest puhastamist)
*
Tärniga märgitud küsimustele võib leida
osalise vastuse järgnevast kahest loost.
|