2/2003

Roheliste Rattaretke"Kuidas elad, Virumaa?"eelinfo

Roheliste Rattaretk "Kuidas elad, Otepää?" 2005 - järelkaja

Rattaretke "Kuidas elad, Soome 2002?" pildid

Rattaretke "Kuidas elad, Ahvenamaa?" 2003 pildid.

Rattaretke "Kuidas elad, Alutaguse?" 2004 pildid.

Ajakirja Loodus talgud Leevres. Vaata pilte.

Snumid
KAALI SALADUSED KINOLINAL

Valminud on Kaali meteoriidipauku igaklgselt lahkav dokumentaalfilm Kaali saladus.
Eesti stuudio O Vesilind ja Lti Vides Filmu Studija koosts valminud dokumentaalfilmi Kaali saladus peategelane on tuhandete aastate eest Saaremaale langenud suur raudmeteoriit. On vga tenoline, et Kaali meteoriit on viimane suur kosmiline klaline, mis on kukkunud asustatud piirkonda ja tiesti kindlasti on sellest plahvatusest sndinud kige paremini ligipsetav kraatrivli Euroopas.
Film arutleb meteoriidi kukkumise suuna ja aja teemal, mda ei saa ka erinevate teadlaste vahel tekkinud vaidlustest dateerimise meetodite le. Omaette teemaringi moodustab Kaali meteoriidikatastroofi mju tolleaegsele kultuurile.
Sna saavad ekspresident Lennart Meri, akadeemik Anto Raukas, Suurbritannia parlamendisaadik Lembit pik, Maailmaruumi Valvekeskuse direktor Jay Tate Suurbritanniast, Taani teadlane Karl L. Rasmussen, Soome folklorist Lauri Harvilahti, Eesti geoloogid Siim Veski ja lo Kestlane ning arheoloog Marika Mgi.
Film ei vta heski ksimuses lplikku seisukohta. Filmitegijate platvormi kajastavad aeg-ajalt ekraanile ilmuva jutustaja lpusnad: Olgu nii vi naa, igatahes vib Kaali jrv tnase pevani peita vga palju saladusi.
Kaali saladuse reissr-stsenarist on Urmas E. Liiv, operaator-lavastaja Ago Ruus, taustauuringuid tegid Tiit Kndler ja Kalle Suuroja, muusika komponeeris Janek Murd, produtsendid olid Uldis Cekulis ja Riho Vstrik. Film valmis eesti-, lti- ja ingliskeelsena. Rahastasid Eesti Filmi Sihtasutus, Eesti Kultuurkapital ja Lti rahvuslik kinematograafiakeskus.

Vesilind/Loodusajakiri