2/2003

Roheliste Rattaretk "Kuidas elad, Otepää?" 2005 - järelkaja

Rattaretke "Kuidas elad, Soome 2002?" pildid

Rattaretke "Kuidas elad, Ahvenamaa?" 2003 pildid.

Rattaretke "Kuidas elad, Alutaguse?" 2004 pildid.

Ajakirja Loodus talgud Leevres. Vaata pilte.

Sõnumid
KAALI SALADUSED KINOLINAL

Valminud on Kaali meteoriidipauku igakülgselt lahkav dokumentaalfilm “Kaali saladus”.
Eesti stuudio OÜ Vesilind ja Läti Vides Filmu Studija koostöös valminud dokumentaalfilmi “Kaali saladus” peategelane on tuhandete aastate eest Saaremaale langenud suur raudmeteoriit. On väga tõenäoline, et Kaali meteoriit on viimane suur kosmiline külaline, mis on kukkunud asustatud piirkonda ja täiesti kindlasti on sellest plahvatusest sündinud kõige paremini ligipääsetav kraatriväli Euroopas.
Film arutleb meteoriidi kukkumise suuna ja aja teemal, mööda ei saa ka erinevate teadlaste vahel tekkinud vaidlustest dateerimise meetodite üle. Omaette teemaringi moodustab Kaali meteoriidikatastroofi mõju tolleaegsele kultuurile.
Sõna saavad ekspresident Lennart Meri, akadeemik Anto Raukas, Suurbritannia parlamendisaadik Lembit Öpik, Maailmaruumi Valvekeskuse direktor Jay Tate Suurbritanniast, Taani teadlane Karl L. Rasmussen, Soome folklorist Lauri Harvilahti, Eesti geoloogid Siim Veski ja Ülo Kestlane ning arheoloog Marika Mägi.
Film ei võta üheski küsimuses lõplikku seisukohta. Filmitegijate platvormi kajastavad aeg-ajalt ekraanile ilmuva jutustaja lõpusõnad: “Olgu nii või naa, igatahes võib Kaali järv tänase päevani peita väga palju saladusi”.
“Kaali saladuse” reþissöör-stsenarist on Urmas E. Liiv, operaator-lavastaja Ago Ruus, taustauuringuid tegid Tiit Kändler ja Kalle Suuroja, muusika komponeeris Janek Murd, produtsendid olid Uldis Cekulis ja Riho Västrik. Film valmis eesti-, läti- ja ingliskeelsena. Rahastasid Eesti Filmi Sihtasutus, Eesti Kultuurkapital ja Läti rahvuslik kinematograafiakeskus.

Vesilind/Loodusajakiri