5/2003

Roheliste Rattaretke"Kuidas elad, Virumaa?"eelinfo

Roheliste Rattaretk "Kuidas elad, Otepää?" 2005 - järelkaja

Rattaretke "Kuidas elad, Soome 2002?" pildid

Rattaretke "Kuidas elad, Ahvenamaa?" 2003 pildid.

Rattaretke "Kuidas elad, Alutaguse?" 2004 pildid.

Ajakirja Loodus talgud Leevres. Vaata pilte.

Raamatud
Geenid kivad paarikaupa

James D. Watson
Kaksikheeliks
Tlkinud Ain Raitviir
Sihtasutus Geenikeskus, 190 lk

James D. Watson Kaksikheeliks Tlkinud Ain Raitviir Sihtasutus Geenikeskus, 190 lk Kui James D. Watson 1968. aastal avaldas DNA struktuuri lahtimuukimise raamatu, oli tema ja Francis Cricki avastusest mdunud 15 aastat. Nd on mda saanud 50. Eestikeelne esmatlge ilmus Loomingu Raamatukogus 1970. aastal Henno Rajandi tlkes ja pealkirja all Kaksikspiraal. Thenrimise tulemusena on kaksikspiraalist (mis thendavat vaid tasapinnalist spiraali) saanud eesti keeleski kak - sikheeliks. Mis muidugi ei suurenda kuigivrd raamatu levikut. On aga tpsem, thendades kruvijoont, mille kujuliselt DNA molekul ruumis keerdunud ongi.
Tore, et uus eestikeelne Kaksikheeliks ilmus. Siit saab ka lugejate uus plvkond aimu, kui isekad, lbed ja samas meelad vivad hed tipptasemel teadlased olla. Watson ei hoia kokku vrve, kirjeldamaks neid paari aastat, mil tegeldi DNA saladuse teadasaamisega. Tema raamat on pudru ja kapsad populaarteadusest, seltskonnakroo - nikast, memuaaridest ja veel millestki, mida vib nimetada jahtimiseks. Kib pidev jaht naistele, avastustele olgu need siis millises vallas tahes ja rahale.
Selle jahi kigus on ohvreid nagu antud juhul Rosalind Franklin, on spioneerimist, on lihtsalt ideevargust, aga on ka kirest kantud andekaid mt - tevlgatusi.
Sestap on Watsoni raamat ainulaadne. Nii nagu ta hiljutine Geenid, Gamow ja tdrukud, mis suisa jahmatab oma labasuseni langeva vahetusega.
Igatahes ei maksa Watsonilt oodata peent irooniat vi ajaloo adekvaatset kajastamist. Kll aga ht sissevaadet mdunud sajandi hte viljakamasse teadlaste kogukonda.

Tiit Kndler