6/2012

Roheliste Rattaretke"Kuidas elad, Virumaa?"eelinfo

Roheliste Rattaretk "Kuidas elad, Otepää?" 2005 - järelkaja

Rattaretke "Kuidas elad, Soome 2002?" pildid

Rattaretke "Kuidas elad, Ahvenamaa?" 2003 pildid.

Rattaretke "Kuidas elad, Alutaguse?" 2004 pildid.

Ajakirja Loodus talgud Leevres. Vaata pilte.

UUDISED
Teadlaste Festival 2012 rgib maailma lppudes

Teaduskeskus AHHAA korraldab 23.-30. septembril 2012 seitsmenda Teadlaste Festivali, mis sel aastal keskendub maailmalpu temaatikale. Festivali kulminatsioon on le-euroopaline Teadlaste reedel, 28. septembril, mida thistatakse le Eesti enam kui kolmesaja sndmusega.

Viimasel ajal vib tihti meediast lugeda-vaadata, mismoodi see maailm ra peaks lppema. Aga kas olete melnud sellele, et iga pev on omamoodi lpp? Iga pev hbub mni liik, sureb vlja mni keel ning majanduseski on oma mnad mis mnikord pris maailmalpuna tunduvad, selgitas projektijuht Irina Orekhova festivali teemavalikut. Teadlaste Festivalil rgime mitte apokalptilistest lppudest, vaid erinevatest pris- ja mngulppudest ning uutest algustest meie mber.

Sel aastal on festivali kavas mitmed uuendused. Niteks toimub neljal peval filmihtu AHHAA kinosaalis, kus teadlased kommenteerivad Hollywoodi katastroofifilme. Kas ajas rndamine on tepoolest vimalik vi kas ks looduskatastroof saaks hvitada kogu inimkonna vaid loetud tundidega, nagu filmilinal nidatakse?

Alates teisipevast, 25. septembrist krguvad Tartu Raekoja platsil teaduskuplid, kus vastavalt pevateemale tarbimisest toitumiseni on igal peval haarav eriprogramm. Kik huvilised saavad kaasa la lustlikes ttubades, kus vib niteks endale meisterdada koduplanetaariumi vi eraldada kiivist DNA-d. Lisaks nidatakse igal htul temaatilisi teadusteatri etendusi.

Selle aasta festivalil tuhiseb esimest korda mda Tartut kolmerattaline teadusvelo, mille vaatemngulisi ja praseid katseid pungil ratas ootab uudistama kiki mdujaid. Lisaks saavad rattaomanikud sita retkele Thtvere linnaossa, kus rgitakse senitundmatuid fakte ja llatuslikke seiku linnaosas elavatest teadlastest ning koos minnakse teadlasele klla.

Reedel, 28. septembril vallutab teadus kogu Eesti, kui le-euroopalise Teadlaste sndmused leiavad aset Kihnust Kohtla-Jrveni ning Palmsest ksini. Toimuvad salalaborite klastused, mlumngud, kohtumised teadlastega, planeedijooksud ja palju muud. ETV teeb htul otselekande Eesti Geenivaramust ning teaduskeskusest AHHAA.

Festivali lpetab 29. ja 30. septembril rahvusvaheline teadusteatrite festivalil Tartu AHHAAs, kus vingete teadusteatri etendustega esinevad mainekad artistid Inglismaalt, Venemaalt ja veitsist. Lisaks juavad rahvani AHHAA teadusteatri uusimad ja pnevaimad etendused ning vistlustulle astuvad koolide parimad etendused. Mlemal peval saavad huvilised vimaluse piiluda teadusteatri telgitagustesse ning ka ise etenduse loomises osaleda.

Teadlaste tegevusi ja sndmusi toetab Euroopa Komisjon, Tartu linn ja teaduse populariseerimise alammeede TEEME.

Enamik sndmusi on festivali raames tasuta, kuid mitmele ritusele peab end eelnevalt registreerima. Pidevalt tieneva ajakava leiab festivali kodulehelt: http://www.ahhaa.ee/teadlaste-oo