6/2012

Roheliste Rattaretke"Kuidas elad, Virumaa?"eelinfo

Roheliste Rattaretk "Kuidas elad, Otepää?" 2005 - järelkaja

Rattaretke "Kuidas elad, Soome 2002?" pildid

Rattaretke "Kuidas elad, Ahvenamaa?" 2003 pildid.

Rattaretke "Kuidas elad, Alutaguse?" 2004 pildid.

Ajakirja Loodus talgud Leevres. Vaata pilte.

UUDISED
Ndsest on eesti rahval oma Universumi-triloogia

Sel ndalal tuleb Tallinna Raamatutrkikojast vlja neljavrvitrkis kvakaaneline ja rohkete originaalfotodega illustreeritud kogumik Maa Universumis (328 lk). See on kolmas osa eestikeelsest aimekirjanduse triloogiast, mille esimesed raamatud ilmusid nimetuste all Universum (1997, vljaandja Horisont) ja Universumi mikromaailm (2003, O Reves Grupp). Need Universumi-sarja koguteosed vaatlevad meid mbritsevat maailma mitmel erineval tunnetustasandil.

Kui avate Maa Universumis kaane, siis kogete, et siin ksitletakse geoloogia kige pnevamaid ksimusi: Maa teket, mandrite rnnet, maavrinaid, vulkaanipurskeid, jaegu, meteoriite ja nende plahvatusjlgi, elu teket, hiidsisalikke, inimese tulekut Maale Raamatu on kirjutanud Tallinna Tehnikalikooli Geoloogia Instituudi ja Tartu likooli geoloogia instituudi teadlased, kellele sekundeerivad eesti soost teadlastest kirjamehed Moskvast, Stockholmist ja Traverest. Kogumiku on koostanud geoloogiadoktor Heldur Nestor, akadeemik Anto Raukas ja ajakirja Horisont teadustoimetaja Rein Veskime. Kirjastaja O Reves Grupp.

Ndsest on Eestil emakeelne, oma teadlaste kirjutatud Universumi-triloogia, millist ei ole arvatavasti helgi rahval.

Eesti Vabariigi Haridus- ja Teadusministeerium soovitab knealust raamatut kasutada koolides loodusloo ja maateaduse tundides lisappematerjalina, kuna seniajani pole srast geoloogia-alast temaatikat emakeelses ppekirjanduses nii ulatuslikult ksitletud.

Kogumiku vljaandmisel pani oma la alla Eesti Teadusfond (eesotsas eelmise nukogu esimehe akad Ene Ergmaga), kelle toetusrahade eest saavad Eesti gmnaasiumid ja keskkoolid selle raamatu tasuta.

Samuti on omapoolse toetuse andnud Tallinna Tehnikalikool (rektor professor Andres Keevallik) ja Tallinna Tehnikalikooli Geoloogia Instituut (direktor Alvar Soesoo).

Raamatut esitletakse 20. mail kell 15.00 Eesti Teaduste Akadeemia saalis Tallinn, Kohtu tn 6.