6/2012

Roheliste ratteretke info" Kuidas elad, Luitemaa?"

Roheliste Rattaretk "Kuidas elad, Otepää?" 2005 - järelkaja

Rattaretke "Kuidas elad, Soome 2002?" pildid

Rattaretke "Kuidas elad, Ahvenamaa?" 2003 pildid.

Rattaretke "Kuidas elad, Alutaguse?" 2004 pildid.

Ajakirja Loodus talgud Leevres. Vaata pilte.

UUDISED
Teadlaste Öö Festival 2012 räägib maailma lõppudes

Teaduskeskus AHHAA korraldab 23.-30. septembril 2012 seitsmenda Teadlaste Öö Festivali, mis sel aastal keskendub maailmalõpu temaatikale. Festivali kulminatsioon on üle-euroopaline Teadlaste Öö reedel, 28. septembril, mida tähistatakse üle Eesti enam kui kolmesaja sündmusega.

„Viimasel ajal võib tihti meediast lugeda-vaadata, mismoodi see maailm ära peaks lõppema. Aga kas olete mõelnud sellele, et iga päev on omamoodi lõpp? Iga päev hääbub mõni liik, sureb välja mõni keel ning majanduseski on oma mõõnad mis mõnikord päris maailmalõpuna tunduvad,“ selgitas projektijuht Irina Orekhova festivali teemavalikut. „Teadlaste Öö Festivalil räägime mitte apokalüptilistest lõppudest, vaid erinevatest päris- ja mängulõppudest ning uutest algustest meie ümber.“

Sel aastal on festivali kavas mitmed uuendused. Näiteks toimub neljal päeval filmiõhtu AHHAA kinosaalis, kus teadlased kommenteerivad Hollywoodi katastroofifilme. Kas ajas rändamine on tõepoolest võimalik või kas üks looduskatastroof saaks hävitada kogu inimkonna vaid loetud tundidega, nagu filmilinal näidatakse?

Alates teisipäevast, 25. septembrist kõrguvad Tartu Raekoja platsil teaduskuplid, kus vastavalt päevateemale tarbimisest toitumiseni on igal päeval haarav eriprogramm. Kõik huvilised saavad kaasa lüüa lustlikes töötubades, kus võib näiteks endale meisterdada koduplanetaariumi või eraldada kiivist DNA-d. Lisaks näidatakse igal õhtul temaatilisi teadusteatri etendusi.

Selle aasta festivalil tuhiseb esimest korda mööda Tartut kolmerattaline teadusvelo, mille vaatemängulisi ja pööraseid katseid pungil ratas ootab uudistama kõiki möödujaid. Lisaks saavad rattaomanikud sõita retkele Tähtvere linnaossa, kus räägitakse senitundmatuid fakte ja üllatuslikke seiku linnaosas elavatest teadlastest ning koos minnakse teadlasele külla.

Reedel, 28. septembril vallutab teadus kogu Eesti, kui üle-euroopalise Teadlaste Öö sündmused leiavad aset Kihnust Kohtla-Järveni ning Palmsest Äksini. Toimuvad salalaborite külastused, mälumängud, kohtumised teadlastega, planeedijooksud ja palju muud. ETV teeb õhtul otseülekande Eesti Geenivaramust ning teaduskeskusest AHHAA.

Festivali lõpetab 29. ja 30. septembril rahvusvaheline teadusteatrite festivalil Tartu AHHAAs, kus vingete teadusteatri etendustega esinevad mainekad artistid Inglismaalt, Venemaalt ja Ðveitsist. Lisaks jõuavad rahvani AHHAA teadusteatri uusimad ja põnevaimad etendused ning võistlustulle astuvad koolide parimad etendused. Mõlemal päeval saavad huvilised võimaluse piiluda teadusteatri telgitagustesse ning ka ise etenduse loomises osaleda.

Teadlaste Öö tegevusi ja sündmusi toetab Euroopa Komisjon, Tartu linn ja teaduse populariseerimise alammeede TEEME.

Enamik sündmusi on festivali raames tasuta, kuid mitmele üritusele peab end eelnevalt registreerima. Pidevalt täieneva ajakava leiab festivali kodulehelt: http://www.ahhaa.ee/teadlaste-oo