Keskkonnainspektsioon on alustanud väärteomenetlust, et selgitada 2. juulil Saaremaa süvasadama kaudu toimunud palgiveo asjaolusid ja tuvastada, kas sellega võidi oluliselt mõjutada Natura 2000 kaitseala. Puidulasti laadimist Norra alusele LIV on arutatud ka töökoosolekutel Tallinna Sadamas. Keskkonnaministeeriumi pressiesindaja Brita Merisalu sõnul ei tohi sadamas kaubavedu korraldada enne keskkonnamõjude uut hindamist. Süvasadam asub Natura 2000 alal ja on ehitatud ristluslaevade vastuvõtuks. Majandusministeeriumi avalike suhete nõuniku Piret Järvise sõnul avaldas Tallinna Sadam juba kevadel soovi hakata Saaremaa sadamas kaubaveoga tegelema, kuid majandusministeerium jäi äraootavale seisukohale. „Vastava loa annab välja keskkonnaministeerium,” täpsustas ta. Eestimaa looduse fond (ELF) leiab, et süvasadama ehitamisel on avalikkust petetud ning tõeks saavad algsed kartused, et ristlussadamat hakatakse laiendama. Looduskaitsjaid pahandab, et veeteede amet tegi maikuus sadamate registris muudatuse, millega kinnitati Tallinna Sadama taotlus pikendada navigatsiooniperioodi ja võtta reisilaevade kõrval vastu ka teistel eesmärkidel sõitvaid aluseid.
|