|
 |
Sõnumid |
 |
|
Kopenhaagenist peab saama parim jalgratturilinn |
|
Vähem kui neli kuud enne ÜRO kliima-tippkohtumist Kopenhaagenis tuli linn välja ideega saada parimaks linnaks jalgratturite jaoks. Juba praegu läheb iga kolmas Taani pealinna elanik tööle või kooli jalgrattal; linnas on umbes 350 kilomeetrit jalgrattateid. Nüüd kinnitatakse: aastaks 2015 peab jalgrattal liikuma iga teine linlane. Kopenhaageni jalgrattaprogrammi juht Andreas Rohl ütleb, et tänu 70–80ndail aastail tehtud otsustele on jalgrattasõit saanud inimeste jaoks sama loomulikuks kui hambapesu: sa ei mõtlegi enam sellele, vaid lihtsalt tegutsed. Üks viimasel ajal ette võetud uuendusi on ühe linna peamise silla muutmine täiesti autovabaks; teisele seati mõlemasse serva topeltrattateed. Nüüd plaanitakse laiendada teisi jalgrattateid; kõneks on olnud ka samasuguse ummikumaksu kehtestamine, nagu on sisse seatud naaberriigi Rootsi pealinnas Stockholmis.
|
 |
|
IEMA |
|
| |
 |
|