Soome tehniliste uuringute keskuse VTT teatel jõuab kütuseelemendiga autode aastaväljalase 100 000 sõidukini ning Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeerium (STKM) kinnitab, et elektriautode laadimistaristu kõrval on aeg luua vesinikutanklate süsteem.
VTT juhtteaduri Juhani Laurikko sõnul on kütuseelemendiautod praegu ainus tulevikualternatiiv nüüdisaegsetele sõidukitele: nad on sama head nii kiiruse ja kiirenduse kui ka võimaliku reisi pikkuse poolest. Maria Rautavirta STKM-st lisab, et süsinikuvaba transpordi teema võib tunduda tuleviku-ulmena, aga tegelikult on vaja mõnigi otsus juba praegu ära teha, sest vajaliku taristu loomine on pikk ja kulukas töö. Uue transpordi eri tehnoloogiaid ei tohiks seejuures vaadelda konkurentide, vaid pigem vastastikku üksteist täiendavate ja ühilduvatena.
Kütuseelemendiautod vajavad muidugi vesinikujaotusvõrku. Soome kompanii Woikoski Oy rajab esimest vesinikutanklat Rovaniemisse; 2013. aastal ehitatakse samasugune Vuosaari sadamasse. Soome kasutab põhiliselt tööstusliku kõrvalsaadusena tekkivat gaasi, mis siiani on olnud lihtsalt jääde. Kütuseelemendi ainus heide on teadagi veeaur.
Juhani Laurikko sõnul on Euroopas elektriautode laadimistaristut luua mitu korda kallim kui tanklavõrku kütuseelemendiautodele. Soomes on olukord veidi teine, kuna autode soojendamiseks loodud seadmeid saab vähemalt osaliselt kasutada ka laadimisvõrgustikus.
|