Nr. 6/2006

UUDISED
2004.11.04 - Café Scientifique alustab Eestis
Esimese teaduskohviku teema “Nanomaailm – kasu või oht inimkonnale”

Briti Nõukogu koostöös Ahhaa teaduskeskusega algatab nanotehnoloogia vastuoluliste küsimustega Eestis üritustesarja Café Scientifique 12. novembril Tartu Vilde pubis. Teaduskohvikusse on oodatud kõik uudishimulikud inimesed, keda huvitab, kuidas teadus nende elu mõjutab.

Ühest küljest ennustatakse, et nanotehnoloogia viib inimkonna arengu kõrgemale tasemele: tekivad revolutsioonilised võimalused infotehnoloogia, keskkonnahoiu ja meditsiini edendamiseks. Teisest küljest kardetakse õudusunenägu, milles nanotehnoloogia muudab maailma "halliks lögaks" ja inimkond hukub. Arutelu selle üle, millised on tegelikult nanotehnoloogia väljavaated, juhatab sisse Nottinghami ülikooli professor Neil Champness Suurbritanniast. Marek Strandberg vahendab küsimusi ja ergutab mõttevahetust.

Café Scientifique idee algatajaks oli 1998. aastal Oxfordi Ülikooli haridusega keemik Duncan Dallas, kes on muuhulgas mitmete teadus- ja meditsiiniteemaliste telesaadete autor. Teaduskohviku loomise idee taga on veendumus, et inimesi huvitab see, kuidas teadus ja tehnoloogia nende elu muudab. Paraku jääb see informatsioon neile sageli kättesaamatuks või arusaamatuks. Café Scientifique üritused toimuvad vahetus ja mugavas kohvikuõhkkonnas, kus igaühel on võimalus teadusküsimustes kaasa rääkida.

Tänaseks on esimesest teaduskohvikust välja kasvanud ülemaailmne võrgustik Singapurist Buenos Aireseni. Teemade valik ulatub kliimamuutusest tehisintelligentsini, beebidisainist geneetiliselt muundatud toiduni, evolutsiooniteooriast universumifüüsikani. Iga Café Scientifique algab ühe teadlase või teaduskirjaniku ettekandega, mis kuulajaid kergelt provotseerides loob tausta järgnevaks aruteluks.

Järgmine Café Scientifique üritus on planeeritud toimuma 2005. aasta jaanuaris Tallinnas.

Lisainformatsioon